Crama M1 Atelier si Camera de Comert si Industrie Braila

mai 31

Crama M1 Atelier si Camera de Comert si Industrie Braila

Dragi prieteni,

Unii poate stiti, altii poate nu, dar va voi reaminti eu acum: pe 21.05.2014, la Braila, a avut loc o degustare de vinuri sub    semnatura M1. Crama Atelier – sau divizia Premium a celor de la Murfatlar. Evenimentul a avut loc la Regal Ballroom si a fost sustinut de C.C.I.A. Braila, aflat acum sub bagheta domnului Stefan Fusea. Salonul este frumos, totul imbracat in alb, numai bine pregatit sa primeasca vizita unor personaje de seama din lumea vinului: Valentin Ceafalau si Dan Bundur – cei 2 Crai de la M1. Crama Atelier, care bat tara in lung si-l lat, nu ca sa gaseasca ‘fo Ileana, ci ca sa il arate lumii pe Fat Frumos din sticle scos. Pam pam!

Zis si turnat in pahare:

1. LEAT 6500cu o tartina cu mousse de masline, ansoa si migdale, de la Chef Gheorghita, Sauvignon Blanc-ul 2013, s-a prezentat proaspat (pai cum ai vrea sa fie un 2013? )cu nuante verzui si stralucire frumoasa, impins din s20140521_194349pate de o aciditate ridicata si o aroma florala, s-a impiedicat totusi de pahar, cand a curs pe gat la o temperatura putin mai mare decat cea regulamentara. Eh, ce sa fac, acuma? Daca nu critic, voi fi suspectat de blat, desi nu joc fotbal, iar pe Vali Ceafalau si pe Dan Bundur i-am cunoscut personal abia acum. Stiu ca vinul n-are vina, dar cine a zis asta? Ospatarii sunt de vina! Sa le dam cu huaaa! NU, s-a intamplat ca sticla respectiva sa fie mai calda, insa a fost singurul moment, iar ospatarii au facut un serviciu, jos cu palaria!

2. Seara a continuat pe SABLE NOBLE si auriu ca medalia luata la Bruxell. Cupaj de S.B, Ch si P.G, cu adevarat vinul medaliat cu aur, a facut senzatie. Nasul este complex si trece prin registrul fiecarui soi care-l compune, iar gustativ este armonios, matasos, lasand sa se simta pe rand fiecare soi. Cum zic unii: un vin care se bea singur! A avut aceeasi asociere culinara, iar participantii au decis ca acesta din urma le place mai mult. Si eu am zis la fel. Pai cum adica dom’le, nu apreciaza brailenii un vin de AUR? Dar serios ca scriu de el si-mi ploua’n gura! Ah, ce-as mai turna un paharel…

3. Evident ca „vine vara, bine-mi pare, avem ROZE in pahare”. Caci roze pe numele lui AREZAN 2013 s-a oferit sa20140521_214718 ne spuna o alta poveste cu medalii de AUR la Mondial du Roze. Acest roze din F.N. mi-a confirmat ca solul de acolo, ajutat de ceva drojdii bine dichisite, pot arunca in ring, vinuri roze de mare clasa. Capsunica si fructele rosii de vara dansau in pahar pe un alcool foarte bine integrat (14,5%) si dadeau cu stropi de fructe strivite in gura, intr-o mare veselie de vara. Pe postgust reveneau aromele initiale din nas. Sa traiasca sa mai dea!

4. La duel a intrat si roze-ul LEAT 6500 din C.S si F.N – 2013, cu un nas mai discret de zmeura la inceput, ce se transforma ulterior intr-un tipic de C.S. ierbos. Desi imi plac roze-uri aromate si usurele, nu pot sa nu remarc cat de frumos erau armonizate aromele olfactive si gustative ale acestui roze care poate fi un fel de „rosu de vara” cu mare succes.

Pentru acestea doua Chef Gheorghita ne-a servit pastai si ardei gras, sotate cu scoici. Greu de spus ce mergea mai bine cu ce, pentru ca se puteau face combinatii atat de interesante incat ne-ar fi trebuit o seara intreaga ca sa ne jucam doar cu ele.

5. Si a venit momentul mult asteptat, adica vinul rosu, bata-l vina. Cu aceasta ocazie marturisesc ca mi-am evaluat preferintele si am constatat ca sunt bautor si simpatizant de vinuri rosii in mai mare masura decat de albe. Ok, recunosc!

LEAT 6500 din C.S. si M – 2011, cu 13%vol. Tinut 18 luni la scoli inalte(baricat) si 12 luni la sticla, ne-a pove20140521_193638stit olfactiv de ceva condimente si ceva verzaturi discrete, iar pe masura ce statea in pahar se deschidea in afine. Gustativ incepea cu mure si termina cu vopseluri si cerneluri discrete. De remarcat taninii moi, armonia gustativa si catifelarea deosebita. Lung si hotarat, poate sustine o masa sofisticata cu succes. La noi a avut de sustinut un piept de rata cu sos de rodii usor condimentat. Nu stiu alt cuvant care sa defineasca asocierea asta decat :PERFECT!

6. Pe desertul exceptional de crema cu caramel si nuca si-a pus AMPRENTA un Muscat Ottonel cu 48 gr zaharuri reziduale, alb -verzui- platinat cu o intensitate aromatica minunata. Dulce la inima se duce!

N-am ce zice altceva decat ca stimabilii domni de la Crama Atelier, au vinuri bune dom’le, si daca nu imi dati mie crezare, eu va invit sa va convingeti singuri!

Povestitorul serii a fost Dan Bundur, manager M1. Crama Atelier , care a furnizat , pe langa descrierea vinurilor si o serie de informatii legate de M1. Crama Atelier. Evident ca toate acestea au facut obiectulu unui concurs, ce a avut ca premiu un Magnum Roze, pentru care, sincer, il cam invidiez pe castigator.

Nu pot incheia povestea fara sa va spun ca toate acestea s-au intamplat acompaniate de o muzica buna, oferita de Formatia Evergreen din Galati.20140521_210444

Pentru curiosi, recomand blogul de companie, care va ofera o multime de informatii despre activitatea M1 Crama Atelier.

In incheiere am avut onoarea de a-i lua un interviu lui Valentin Ceafalau:

„I.G: Cu ce ocazie la Braila? Ce vinuri ati adus?

V.C: La invitatia CCIA Braila, am venit sa prezentam noutatile primaverii 2014, o selectie din cele mai reprezentative, pentru ca nu puteam veni cu toate vinurile.

I.G: Esti cunoscut publicului pentru activitatea de la vinul.ro, actualmente „promotion manager” la M1. Crama Atelier. De ce schimbarea asta,  de ce ai trecut in partea cealalta a baricadei?

V.C: Am simtit ca e momentul sa fac si altceva. In viata trebuie sa arzi etape. A fost o provocare, sa spunem ca a fost si un test de maturitate si, desi nu consider ca am spus tot ce aveam de spus in jurnalism, cred ca partea de comunicare se poate face si de pe partea asta a baricadei. Comunicarea vinului poti s-o faci si din perspectiva producatorului, mai ales cand acesta este unul mare, cu forta financiara. Poti ajunge astfel mai repede la consumator si sa-i comunici lucrurile pe care trebuie sa le auda.20140521_220817

I.G: Am vazut un blog de companie, foarte activ, unde apare si educarea oarecum militareasca a consumatorului.

V.C: Am facut partea de comunicare pentru ca am o experienta in scris si pot sa ma exprim destul de bine asa. Nu vrem sa fie doar un blog de companie, ci dorim ca aspectul educational sa fie cat mai evident. Bineinteles ca exista si promovare, dar incercam sa fie cat mai subtila. Incercam sa venim cu cat mai multa informatie si sa facem o educatie cat mai buna consumatorului.

I.G: Ce inseamna campania aceasta in tara si ce caracter are ea?

V.C: Se numeste „Campania de primavara M1. Crama Atelier” si este un turneu national de promovare. El se desfasoara in principalele centre ale tarii sub forma de cine gastronomice. Asociem selectiei de vinuri, preparate culinare, iar noi, povestitorii venim si intram in contact cu oamenii. Cum poti sa cunosti vinul mai bine decat in asociere cu mancarea, intr-o atmosfera placuta?

I.G. Deschizatori de drumuri?20140521_210713

V.C: Sa nu uitam ca Murfatlar a fost cel care a pornit revolutia gustului sec, a fost cel care a determinat orientarea consumatorului catre vinul sec, prin aparitia gamei „Sec de Murfatlar”. A fost primul producator mare care a venit cu o divizie premium.

I.G: Cum vi s-a parut Braila, oamenii de la eveniment?

V.C: Surprinzatori. Am vazut o apetenta de cunoastere a vinurilor. E important ceea ce faci tu, Iulian, prin organizatiile pe care le-ai infiintat si evenimentele organizate, pentru ca oamenii chiar isi doresc sa invete despre vinuri.  Nu trebuie sa ne ascundem dupa degete, cunostintele oamenilor despre vin, sunt destul de reduse. Lumea vinului are nevoie de eroi si ceea ce faceti voi, comunicatorii, organizatorii de degustari, aveti rolul de eroi; invatati oamenii, le deschideti noi orizonturi. A fost un eveniment foarte frumos, cu oameni primitori, curiosi, comunicativi.

I.G: Mai veniti la Braila?

V.C: Noi speram ca da. Dupa ce terminam turneul de promovare, ne gandim sa organizam mai multe evenimente aici.20140521_200917

I.G: Publicul brailean este avid de cunoastere, dar mai ales de cunoastere la sursa. Exista posibilitatea la M1. Crama Atelier de turism oenologic?

V.C: Exista. Se pot organiza excursii cu vizite in crama. Nu vreau sa divulg nimic, dar in viitorul apropiat tot ce este la crama se va dezvolta in directia oeno-turismului.

I.G: Ce ne pregateste M1. Crama Atelier pentru viitor?

V.C: Planurile sunt multe si pe mai multe directii. Incercam sa ajungem la cat mai multe categorii de consumatori, de la tineri la cei mai in varsta, de la studenti la oameni de afaceri. Vrem o deschidere cat mai mare si o comunicare cat mai normala. Vinul este pana la urma accesibil tuturor. Vor urma si cateva lansari importante si au legatura cu tinerii, dar nu pot sa divulg mai multe.

I.G: Exista cumva o aura de crama exclusivista asupra  M1. Crama Atelier. Iesiti destul de rar pe piata si faceti doar degustari foarte bine organizate. E o directiva?

V.C: Da, este linia pe care ne-am propus-o, nu vrem sa facem compromisuri in sensul calitatii prezentarilor. Vrem sa facem totul la high level, cat mai corect, placut si natural, astfel ca oamenii sa inteleaga vinul, sa le placa si sa impartaseasca si altora.

I.G: Vom vedea M1. Crama Atelier la evenimentele de profil de peste an? Targuri, concursuri?

V.C: Nu  ne-am propus sa participam la astfel de evenimente. Asta este linia adoptata de noi, nu participam. Stocurile sunt limitate si ne vom axa pe evenimente ca acesta.

I.G. Care este suprafata viticola aflata in exploatarea Cramei Atelier?

V.C: Murfatlar are 3100 ha. Numai aleile si strazile de acces acopera 170 ha, iar Crama Atelier exploateaza 29 ha de parcele atent selectionate. Razvan Macici imi spunea intr-un interviu ca vinul se face in vie, astfel ca el face selectia parcelelor foarte riguros.

I.G: Crede M1. Crama Atelier in puterea si capacitatea generatiei tinere?

V.C: Cu siguranta. Si eu sunt tanar. Trebuie sa creasca si cei tineri, iar noi suntem deschisi catre generatia tanara. O mare parte din echipa este tanara.

I.G: Ce soiuri putem gasi la Crama Atelier?

V.C: Soiurile internationale C.S, M, Sh, S.B, apoi autohtone Cramposie, Babeasca Neagra, Feteasca Regala, P.G, Ri, Sh, foarte multe soiuri.

I.G: Pariaza M1. Crama Atelier pe soiurile autohtone?

V.C: Da, cu siguranta. Este singurul mod in care ne putem face cunoscuti in lume, cu vinurile noastre, romanesti. De aceea avem si gama Arezan, dedicata soiurilor romanesti.

I.G: De final?

V.C: Noi toti, si producatorii si comunicatorii si vanzatorii, trebuie sa promovam vinurile, vinurile romanesti pe piete externe. Noi consumam tot ce producem si asta nu este tocmai un lucru bun, noi nu mai suntem cunoscuti peste hotare. Vinul este singurul produs purtator de mesaje legate de locul de productie si mostenirea culturala a zonei din care provine. El poate fi un foarte bun ambasador.

I.G: Multumesc pentru timpul acordat si astept sa ne revedem la Braila.

Valentin Ceafalau pentru M1. Crama Atelier

si

Iulian Grigorescu pentru Pistoane Baricate”

– am scris si am regustat vinurile de la M1 Crama Atelier ascultand:  https://www.youtube.com/watch?v=XIE-4b2H5yc

Noapte buna natiune!

 

 

 

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *